2011. február 10., csütörtök

Rajztanfolyam 1.



Vendégségben jártunk, a gyerekek rajzolni kezdtek, majd engem is bevontak. Rajzoltam, amit kértek, vagy inkább, amit tudtam.
A mini sokadalom felkeltette Kópé érdeklődését is. Tetszett neki a szituáció, hogy az anyukáját ilyen „sokan” figyelik, de aztán hamar rájött, mégsem jó az, ha más gyerekeket szórakoztatok és nem őt. Kezembe adott egy másik ceruzát, rajzoljak mostmár neki. Természetesen szívesen rajzoltam neki is.

Először karikákat kért, majd egy nyulat, majd egy oroszlánt. Ezen a ponton még
nem tudott megfogni, mert már megtanultam oroszlánt rajzolni egy korábbi esetből tanulva.
Megdicsért, vagyis inkább csak annyit mondott: Jó.
És itt követtem el azt a hibát, hogy megkérdeztem, rajzoljak-e még valamit. A válasz igen
volt, a feladat pedig: - Akkor most rajzolj anya egy leopárdot!
Bár megpróbáltam, fel kellett adnom. Mondtam neki, nem tudok leopárdot rajzolni.
-És gepárdot?
-Azt sem.
-És jaguárt?
-Azt sem.
-Na akkor ezt a rajzolást inkább hagyjuk. - és a legokészlet felé vette az irányt.
Gondolatban feljegyeztem magamnak, hogy egyrészt nézzek utána, a 3 fenti állat közt
mi a különbség (Szégyen, nem szégyen, csak gyanítom, hogy a foltok másmilyenek.),
másrészt valahogy le is kellene tudni rajzolni, nehogy a későbbiekben újra megbukjak egy
számonkérésen.

A neten is keresgéltem, de végül a saját könyvespolcunkon találtam meg a megoldást. Több rajzoktató munkafüzetünk van (Még a húgomé volt mind), amiből gyerekek tanulhatnak rajzolni. Gyakorlok, és be is szkennelem, hátha más is nekiállna. Csak leopárd nincs benne, meg gepárd és jaguár...

2 megjegyzés:

Mamucni írta...

Mi ma csigákat rajzoltunk:o).....meg betűket és egy térképet!
A leopárd nagyobb kihívás lett volna.

Orsi írta...

Kincset kerestek? Vagy mihez kell a térkép? Csak nem egyedül indul a nagyobb lányod a nagymamához, kis kosárral a kezében (bor+kalács)?