2013. április 2., kedd

Locsolóversek

Kópé olyan szép locsolóverset tanult a suliban, hogy nagyon nagy örömöt szerzett vele mindenkinek:


Eljött a szép 

Húsvét reggele,
Feltámadásunk 
édes ünnepe.

Ünneplő ruhákba 
öltöztek a fák,
Pattognak a rügyek, 
s virít a virág.

A harang zúgása 
hirdet ünnepet,
Egy kismadár dalol 
a zöld rétek felett.

Tündérország rózsái közt 
gyöngyharmatot szedtem,
Akit azzal meglocsolok, 
megáldja az Isten.

Az illatos rózsavíztől 
megnőnek a lányok,
Zsebeimbe beleférnek 
a piros tojások.

Tanult egy vicceset is: Zöld erdőben jártam, bivalyokat láttam, fel akartak döfni, szabad-e öntözni?
Apuci ezt hozta: Csatornában jártam, döglött patkányt láttam, kifolyt a bele, megöntözlek vele.

Hazafelé az autóban Picúr álmában locsolóverset mondott. 3-4 versike volt összegyúrva. Később nem emlékezett az álomra, pedig én kíváncsi lettem volna.

Nincsenek megjegyzések: