2010. november 17., szerda

Hogyan kell fogat mosni?


Forrás: fogorvos.origo.hu


A napokban fogorvoshoz mentem, hogy a fogköveimnek búcsút intsek. Épp az ajtón léptem ki, mikor Kópé utánam szólt:- Mondd meg a doktornéninek, hogy ne fájjon neked, mikor csinálja a MŰFOGAT!!!!!!!!!!!!!!


Kértem Apucit, magyarázza el a gyereknek, hogy nem műfoga lesz anyának. És sokkos állapotban elindultam.

Az ultrahangos fogkő eltávolítás inkább kellemetlen, mint fájdalmas élmény volt. A végén pedig bemutatták nekem a helyes fogmosási technikát. Kópét már régóta tanítgatom, hogy ne csak ész nélkül essen neki a fogainak, hogy nem a dörzsölés a lényeg, de a műfogas beszólása után, úgy éreztem tudatosítanom kell, anya igenis "TUD FOGAT MOSNI ÉS NINCS MŰFOGAAAA!!!". Úgyhogy ismét elmagyaráztam neki a fő szabályokat:

1. Nem erőből kell fogat mosni.
2. Dörzsölni csak a rágófelületet lehet, a többi részen a dörzsölés leszedi a fogzománcot.
3. Oldalt eddig a kör-körös fogmosást ajánlottam neki, de most tudtam meg, hogy a legjobb, ha kis söprögető mozdulatokkal mosunk fogat, nem ajánlott az íny felé mozgatni a fogkefét. (Elmondtam neki ezt az új infót is, de a kör-köröst is megtartottuk, mint lehetőséget.)
4. A fogak belső részét is ki kell mosni, ott is az ínytől távolodva.

Kópé még nem használ fogselymet, vagyis nem arra, amire rendeltetett. Mert mini horgászbotra damilként már rákötött egy darabot a múltkor.

Nincsenek megjegyzések: