2010. január 15., péntek

Ego

A mai menet úgy kezdődött, hogy reggel a "Csak csajok"-ban szó volt a gyermekrajzok elemzéséről. Nosza ezt mi is kipróbáljuk. Az elemzést végző nőci a következőket mondta el (pontosabban ezeket hallottam, mert Picúr tuti akkor kiabál/sír/sodorja magát elképeztő vészhelyzetekbe, mikor én valami másra figyelnék):
-A gyermekrajzokon a ház, a gyerek egoját jelenti. Minél nagyobb, annál nagyobb a gyerek egoja. A nőci mesélt olyat (talán a saját fiáról?-na ezt se hallottam), hogy a gyerek akkora házat rajzolt, ami nem fért rá a papírra. Gigaego.
-Nézzük meg van-e a házon ablak, ajtó, mert ezek a gyerek külvilág felé való nyitottságát mutatják. Ha nincs, foglakozzunk a gyerekkel, ne legyen túl zárkózott.Még az is fontos, van-e kilincs (vagy pont fordítva, nem fontos-na ezt megint nem hallottam)
-Ezen kívül érdemes megnézni a rajzon a.....-t is, mert az pedig a ---t mutatja és még érdekesa lehet a ...........(A kipontozott részt nem hallottam, úgyhogy az utolsó információmorzsákkal nem is törődtem.)

Nálunk ez így zajlott:
-Gyere Kópé, rajzolj nekem egy házat!
-Nem.
(Ha nincs ház, nincs ego?)
-Gyere rajzolj nekem házat, én meg rajzolok neked autókat.
-Jó anya rajzolok neked házat, de rendőrautót is rajzolok.

Sajnos lefotózni nem tudtam, mert a rendőrautó kipufogójából akkora füst jött, hogy beborította az egész lapot. Magyarul összefirkálta az egészet. A ház első körben közepes méretű volt, 3 ablakkal, meg ajtóval, kéménnyel. Kilincs nem volt, de, hogy ez utal-e valamire, azt ugye nem tudom.
Az ablakokra rajzolt kis kereszteket. Remélem, ez nem azt jelenti, börtönnek érzi az életét!
Aztán mentőt meg rendőrautót rajzolt újra. Meg egy napocskát, ami aranyból van és az autónak kell az arany, ezért a kipufogófüstjével leszed az aranyból. Igen, újra összefirkálta.
Lehet, hogy túl nagy a levegő CO tartalma, Kópé már szmogriadót szeretne.

Nincsenek megjegyzések: