2010. január 21., csütörtök

Kókuszreszelék

Sűrün sütünk-főzünk Kópéval. Mindent megengedek neki, ami őt nem veszélyezteti. Meg engem sem. Meg a süteményt sem. Meg mást sem. Meg... Száz szónak is egy a vége: csak ésszel :D. Ez a tortaféleség végtelenül egyszerű. Pihenni akartam, de az édesség iránti vágy nagy úr. Kópé is rágta a fülem, hogy anya süssünk tortát. Na jó, süssünk.
Tipikus keksztorta az alapja: 20 dkg összetört kekszhez- most kakaós keszhez- (én mozsárban törtem jó alaposan össze. A segítő kéz segített a keksz mennyiségét lecsökkenteni egy kicsit, de én rutinosan eleve beterveztem ezt a "lemorzsolódást".) 10 dkg olvasztott vaj/ margarin. Ezzel kellett kibélelni a tortaformát. Kb 11 perc alatt megsült. Sajnos a piteformám összetört nyáron, úgyogy kapcsosba raktam. Csokis pudingot készítettem. Itt is igénybe vettem némi segytséget: Kópé keverte ki a port egy kis tejjel. Amikor kész lett a puding majdnem egy egész zacskónyi kókuszreszeléket zuttyintottunk bele. Ez a massza ment a kihűlt kekszalapra. Végül megszórtuk a maradék kókuszreszelékkel. Ekkor már elkapott a kreatív láz. Elővettem az IKEÁs porcukorszóró sablonjaimat.
(fotó: ikea.hu)
Mit nekem porcukor! Megreformálom ezt az ipart. Majd kókuszreszelékből szórunk rá pöttyöket. Aha, persze. Sejthető, mennyire látszódtak a pöttyök. Úgyhogy előkaptam egy kanalat és kiskuktám azzal szórta a kókuszt.



Nincsenek megjegyzések: