2010. február 26., péntek

Főzött gyurma

Pár hete az egyik szomszédunk megrökönyödve konstatálta, hogy mi vagyunk azok, akiknek nincs mikrohullámú sütőjük. Megrökönyödése nem újkeletű, mert már máskor is megdöbbentette ez a tény. Nem próbált rábeszélni, de megjegyezte: Hiszen emberek járkálnak a holdon!
Vagyis abban a világban, amelyikben emberek szaladgálnak más égitesten, akkor a mikro olyan alapfelszerelés, ami nem hiányozhat egy háztartásból.
Nekem nem hiányzik. Csak egy valami van, amit azt hittem eddig, nem lehet máshogy elkészíteni.

Rendszeresen látogatok egy fórumot, ahová egy anyuka feltett egy főzött gyurma receptet. Eszembe jutott, hogy kb. 2 éve Kópéval jártunk egy zenés kézműves foglalkozásra, ahol szintén kaptunk ilyen receptet, de azt csak mikróban lehetett elkészíteni. Akkor azért nem készítettük el, mert nekünk ugye nincs. Ezért is örültem ennek, mert ehhez nem kell.

250 g liszt
3 dl víz
3 ek só
1,5 ek olaj

Kb 5 perc alatt összesűrűsüdik. Ha kicsit kihűlt, át kell gyúrni és kész is. A lábast azonnal be kell áztatni! (pesze ha még akarod valaha használni)
aztán jöhetett a színezés:
pirospaprikával, őrölt rozmaringgal és kurkumával gyártottuk le a pirosat, a zöldet és a sárgát. Zacskóban, hűtőben tárolva sokáig eláll.

Átgyúrás előtt


Átgyúrva








És a pattogatott kukorica miatt is gondolok néha a mikróra. Régen csak olyat lehetett kapni, amit gáztűzhelyen kellett elkészíteni. Most meg csak mikrós van.

2 megjegyzés:

Roodkapje írta...

nekünk TVnk nincs.
egy ismerősünk (szerintem a szomszédotok rokona lehetett) kérdezte is, hogy akkor mit csinálunk hétvégente valamint esténként. Nem fejtettem ki neki, kicsit féltem, hogy kihívja a rendőrséget.

Orsi írta...

Tőlem volt, aki megkérdezte, hogyan melegítek vizet!!! és hogyan melegítem meg az ételeket. Mikor válaszoltam, hogy a főzőlapon, akkor egy gúnyos: Jaaa. volt a válasz. Ezzel a Jaaa-val nem lehet vitatkozni.