2010. február 5., péntek

Látogatás a könyvtárban



Már napok óta tervezem, hogy az oviból hazafelé jövet elmegyünk a könyvtárba. Picúr még nem volt, gondoltam nem lehet elég korán kezdeni. Kópé persze először nem akart jönni, de aztán meggyőztem milyen jó lesz, fenn a játszószőnyegen autózhat is, míg én válogatok. Na erre persze fellelkesült. Az ovitól kocsival kb 3 perc az út a könyvtárig. Az út felénél belémvillant a felismerés: TÉL VAN! Persze ez evidens, 40 cm hó esett a napokban, nem lehet nem észrevenni. Észrevettem én, de a programtervezésnél ezt a körülményt nem vettem figyelembe. Mert ott le kell vetni a kabátokat! Kópén síoverál, Picúron szintén téli hacuka. Mindez a röpke 3 perces út felénél jutott eszembe, addigra már Kópé lelkes volt, hogy könyvtárazunk. Megpendítettem, ha nem lesz közel parkolóhely, meg se állok. Parkolóhely volt, közvetlen a könyvtár mellett. Végülis a kezdeti nehézségeket gyorsan leküzdöttem a ruhatáros néni segítségével, aki a pulton ülő Picúrra ügyelt, míg én Kópét hámoztam.
A gyerekrészlegen is minden a legnagyobb rendben volt, igaz sok időm nem volt válogatni. Van ugyan egy játszórész a gyerekeknek, meg egy jó nagy asztal is, ahol színezni, rajzolni is lehet, ez Kópét le is kötötte, de Picúrt mindezek csak igen rövid ideig foglakoztatták. Hozzábújt a radiátornál a hatalmas oroszlánhoz és ekkor észrevette, hogy milyen jópofa radiátorvédő rács van az egész könyvtárban. És milyen jó hangos, ha üti. Beni megemlítette, hogy így ez nem lesz jó, itt csendben kellene lenni. Kicsit még rajzoltunk a krétákkal, Picúr ezeket megpróbálta megenni. Úgyhogy lekaptam a polcról 3 Lázár Ervin mesekönyvet. És hazaindultunk: kölcsönzés Picúrral a kezemben- egy hölgynek halaszthatatlan kérdése volt és elém tolakodott. Majdnem odanyomtam neki, hogy akkor legyen szíves ő is tartani egy kicsit egy ficánkoló 10 kg-os csomagot; öltözködés (köszönet a ruhatáros néninek); gyerekek autóba be; és indulás.
MIndezek ellenére máskor is megyünk, ha már nem lesz ennyi cucc rajtunk és addigra Picúr is nagyobb biztonsággal közlekedik kétlábon.

Nincsenek megjegyzések: